Niezwykle istotne jest by na monitorze widzieć wierne dokładnie te barwy, które zarejestrował aparat. W tym celu stosujemy monitory, które potrafią wyświetlić szerszą przestrzeń kolorystyczną (Adobe RGB) niż popularne monitory LCD i CRT. Monitory te są regularnie kalibrowane za pomocą kalibratora, który wprowadza zmiany do tablicy luminancji i generuje profil ICC, instalowany następnie w komputerze.Modyfikacja tablicy luminancji jest możliwa jedynie w monitorach najwyższej klasy, dedykowanych dla grafików.
Edycja wykonywana jest bezpośrednio na 16-bitowych plikach RAW, które eksportowane są do 16 bitowych tif’ów w przestrzeni ProPhoto. Następnie są retuszowane i konwertowane do wyjściowego profilu ICC maszyny naświetlającej/drukującej. Dlaczego właśnie tak, skoro większość LAB’ów zaleca przestrzeń sRGB w 8 bitach – ktoś zapyta? Odpowiedź jest prosta. Przestrzeń natywna LAB’u jest szersza niż klasyczna przestrzeń sRGB. Pracując w przestrzeni sRGB tracimy bezpowrotnie część nasyconych barw – głownie nasycony niebieski(granat/lazur nieba) i nasycony zielony. Upraszczając – aparat to sfotografował poprawnie, a na odbitce barwa ta, ze względu na ograniczenie przestrzeni edycyjnej, będzie wyblakła. Przy fotografii dziecięcej, kiedy dziecko ma kolorowe ubranie i bawi się kolorowymi zabawkami na często kolorowym tle, jest to bardzo istotne.
Pliki cyfrowe zapisywane są w aparacie na dwóch kartach jednocześnie. W przypadku awarii jednej karty kopie zdjęć pozostają na drugiej. Po wykonanym zleceniu pliki kopiowane są na dysk roboczy oraz dysk sieciowy zasilany niezależnie.
Wszystkie urządzenia podłączone są do zasilacza awaryjnego UPS, który zabezpiecza wszystkie systemy przed zanikiem zasilania. W skutek nagłego zaniku zasilania może dość do trwałego uszkodzenia danych. U nas tego problemu nie ma.
Pliki końcowe nagrywamy na japońskich płytach JVC Scrach Proof, charakteryzujących się 150x większą odpornością na zarysowania niż zwykłe płyty dostępne na rynku.
Klasa Archival Grade zapewnia, iż dane na płycie powinny dać się odczytać przez conajmniej 100 lat.
Stosujemy również orogramowanie antywirusowe, monitorujące system w czasie rzeczywistym. Oprogramowanie jest uaktualniane codziennie.
Dysponujemy sprzętem fotograficznym wysokiej klasy. Zarówno korpusy jak i sprzęt optyczny są zdublowane, co w razie ewentualnej awarii pozwala zachować ciągłość pracy. Lustrzanki cyfrowe mają klatki o pełnym formacie.
Stosujemy profesjonalne obiektywy stało-ogniskowe o wysokiej jasności, dzięki czemu praca w bardzo trudnych warunkach oświetleniowych jest możliwa. Fantastyczne rezultaty zapewniają teleobiektywy stało-ogniskowe oraz typu zoom ze stabilizacją. Obraz jest ostry, nasycony, a dzięki krótkiej głębi – oddzielający się wyraźnie od tła.
Wykorzystujemy najnowsze, licencjonowane oprogramowanie edycyjne Adobe Lightroom i Adobe Photoshop.
Zapytasz: Co to daje i dlaczego to jest istotne?
Nowe oprogramowanie Adobe posiada wtyczkę do dekodowania plików RAW w wersji 7, która korzysta z najnowszego procesu 2012 dającego zauważalnie lepszą jakość obrazu niż procesy poprzednie, szczególnie w światłach i cieniach. Podobnie program Adobe Photoshop CS6 ma szereg udoskonaleń, także w zakresie retuszu.
Podczas wykonywania zlecenia korzystamy z dodatkowego oświetlenia błyskowego sterowanego radiowo bezpośrednio z korpusu. Szczególnie widoczne jest to na dużych salach. Światło kontrujące oświetla wszystkie plany, a nie tylko pierwszy, jak ma to miejsce na zdjęciach z aparatu kompaktowego (pierwszy plan za jasny, blady, a na drugi za ciemny jak w jaskini).
Stosowany sprzęt pozawala również na pracę bez oświetlenia, jednak ze względu na brak kontroli nad światłem zastanym, efekty bywają różne – niekoniecznie dobre. Dodatkowe lampy zsynchronizowane z aparatem nadają obrazowi trójwymiarowości, pozwalają pracować na niższych czułościach, co przekłada się na mniejszą ilość szumów. Można stosować większe przesłony dzięki czemu głębi ostrości jest wyższa, a obraz dzięki czasowi dużo krótszemu niż czas migawki – zamrożony i tym samym ostrzejszy.
Naszym klientom proponujemy specjalny system selekcji prac on-line. Dzięki systemowi klienci mogą wybrać sobie zdjęcia w zakresie puli umownej z większej ilości poprawnych prac, udostępnionych w systemie.
Ponadto mogą zdecydować które zdjęcia mają trafić do albumu oraz czy mają to być prace kolorowe, czy czarno-białe, z bezpośrednim podglądem w systemie.
System selekcji posiada szereg użytecznych filtrów pozwalających na pokazanie zdjęć wybranych tylko do albumu, lub tylko na płytę lub obu na raz. W tabelce informacyjnej pokazywane są na bieżąco ilość i typ prac.
Wprowadziliśmy także moduł zwany „poczekalnia”. Pliki co do których nie jesteśmy pewni i chcemy poczekać z decyzja tam właśnie umieszczamy. Bardzo pomaga to w procesie selekcji, kiedy musimy dokonać wyboru z dużej ilości prac. Zobacz wersję demo.